گلایه شورای شهر یزد به افزایش چندبرابری نرخ ارزش معاملات زمین

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از بی‌توجهی امور مالیاتی به درخواست شورا مبنی بر تعدیل نرخ ارزش معاملات زمین با توجه به شرایط اقتصادی مردم و پس از چندین مرحله افزایش طی یکسال اخیر گلایه کرد.

گلایه شورای شهر یزد به افزایش چندبرابری نرخ ارزش معاملات زمین

به گزارش دهقانی پور در یزد،  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر، عزیزالله سیفی  در نشست علنی شورا اظهار کرد: امسال نرخ ارزش معاملاتی در برخی موارد با افزایش بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ درصد اعلام شده است که با توجه به شرایط اقتصادی مردم، شورا اعتراض خود را اعلام کرد اما متاسفانه با وجود جلسات مکرر بعد از گذشت حدود دو ماه از سال، تعدیل نرخ ارزش معاملاتی عرصه و اعیان زمین توسط امور مالیاتی صورت نگرفته است و این در حالی است که نماینده شورای اسلامی شهر یزد نیز این صورت جلسه را امضا نکرده است.

وی افزود: در سال گذشته ارزش معاملاتی زمین یک بار توسط دارایی اعلام و افزوده شده و یک بار دیگر نیز ضریب آن در اواسط سال با مصوبه مجلس از ۱.۵ به ۲.۵ درصد افزایش یافت.

به گفته سیفی، پارسال نیز با توجه به این افزایش، شورای اسلامی شهر یزد اعتراض خود را اعلام کرد اما با توجه به مصوبه تحت عنوان قانون، پیگیری‌هایمان پذیرفته نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد افزود: با توجه به اینکه بخشی از ارزش معاملاتی در جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تاثیر گذار است، از شهردار درخواست می‌شود به دلیل شرایط اقتصادی مردم بخشی را تعدیل کند.

پایان پیام/الف

Categories:

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید