کاهش تصادفات در استان فارس نیازمند پیوست فرهنگی است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اصلاح نقاط حادثه خیز و دو بانده کردن محورهای استان، گفت: باتوجه به اقدامات انجام شده و عدم کاهش محسوس تصادفات جاده‌ای باید پیوست فرهنگی در کنار اقدامات تخصصی اتخاذ شود.

کاهش تصادفات در استان فارس نیازمند پیوست فرهنگی است

به گزارش دهقانی پور از شیراز، علیرضا راستیار در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل بیان کرد: فعالیت صنف حمل و نقل در حوزه کالا ، مسافر و راهداران در زندگی روزمره مردم مشهود است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس افزود: در زمانی که کشور در جنگ تحمیلی قرار داشت، رانندگان به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در سال 1362 برای تخلیه بنادر لبیک گفتند و کشور را از یک بحران جدی نجات دادند که اکنون نیز فعالان این عرصه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و حماسه‌های بسیاری از سوی فعالان عرصه حمل و نقل نظیر جابجایی زوار امام حسین(ع) و مواکب در ایام اربعین، جابجایی مسافران و کالا در طول ایام سال و … در حال انجام است. وی با تشریح شرایط کاری بخش راهداری و حمل و نقل تصریح کرد: راهداران همواره در شرایط سخت و بحران بایستی در صحنه حضور داشته باشند بنابراین در هر زمان به حالت آماده باش برای خدمت رسانی هستند. راستیار با بیان اینکه نگهداری راه‌های شریانی یکی از وظایف اصلی راهداری است، ادامه داد: استان فارس با توجه به موقعیت جغرافیایی خود در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور با دارا بودن بیش از 21 هزار کیلومتر انواع راه جایگاه مهمی دارد که تردد ایمن و روان همواره در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس است. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس احداث راه های روستایی بالای 20 خانوار را یکی دیگر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و بیان کرد: 159 روستای بالای 20 هزار خانوار استان فارس نیاز به احداث 700 کیلیومتر راه دارد که این موضوع در دستور کار قرار گرفته که با انعقاد تفاهم نامه از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بسیج سازندگی نیز برای برخورداری این روستاها از راه آسفالت استفاده شود. وی ثبت 340 میلیون تردد در استان فارس را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: تلفات و تصادفات جاده‌ای یکی از بحران‌های جدی محسوب می‌شود که از سال گذشته تاکنون 100 کیلومتر از محورهای استان اصلاح و به محور دو بانده تبدیل شده اما کاهش تلفات جدی صورت نگرفته است بنابراین باتوجه به نظر کارشناسان باید با اتخاذ پیوست فرهنگی در کارها، فرهنگ ترافیکی تقویت شود تا بتوان تصادفات و حوادث ترافیکی را کاهش داد. پایان پیام/پ  

Categories:

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید

آخرین دیدگاه‌ها

دیدگاهی برای نمایش وجود ندارد.