نخست وزیر سابق قطر: تاخیر در احیای برجام تهدید برای منطقه است

نخست وزیر سابق قطر هشدار داده که تاخیر در احیای برجام تهدیدی برای منطقه است زیرا رژیم صهیونیستی توانایی تسلیحاتی خود را افزایش می‌دهد.

نخست وزیر سابق قطر: تاخیر در احیای برجام تهدید برای منطقه است

به گزارش گروه بین‌الملل دهقانی پور، نخست وزیر سابق قطر هشدار داده که تاخیر در احیای برجام تهدیدی برای منطقه است زیرا رژیم صهیونیستی توانایی تسلیحاتی خود را افزایش می‌دهد.

به نوشته وبگاه «دوحه نیوز» «شیخ حمد بن جاسم آل ثانی» نخست وزیر سابق قطر در توییتی نوشت، اگر طرف‌های درگیر به توافق هسته‌ای جدید با ایران نرسند و آمریکا تسلیحات مورد نیاز اسرائیل را در اختیار این رژیم قرار دهد، خدای ناکرده اقدام نظامی صورت خواهد گرفت که ممکن است امنیت و ثبات در منطقه را متزلزل کند و پیامدهای   اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داشته باشد.»

نخست وزیر سابق قطر خاطرنشان کرد که وضعیت در خلیج فارس مملو از خطرات است و همه را ملزم می‌کند تا با پیش بینی هر احتمالی را  توجه داشته باشند.»

وی گفت: «می‌دانیم که اسرائیل به شدت برای به دست آوردن تجهیزات و تسلیحاتی که  بتواند به اهداف ایران حمله کند تلاش می‌کند با این حال، آمریکا تاکنون تمایلی به ارائه این تسلیحات به اسرائیل نداشته است.»

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اخیرا اظهار داشت که توافق هسته‌ای با ایران در حال حاضر در اولویت دولت آمریکا نیست(جزئیات بیشتر).

پیش‌تر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی  درباره مذاکرات احیای برجام گفته بود که توپ در زمین طرف غربی‌ است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره مذاکرات وین اظهار داشت، ایران برای جمع‌بندی مذاکرات وین بر اساس پیش‌نویس بسته مذاکراتی که نتیجه ماه‌های مذاکرات سخت و فشرده است و با رعایت خطوط قرمز خود آمادگی کامل دارد، اما این آمادگی دائمی نیست و اکنون توپ در زمین طرف غربی است.

کنعانی به طرف‌های مقابل توصیه کرد با پرهیز از سیاسی‌کاری و با اتخاذ رویکردی سازنده و واقع‌بینانه تصمیمات سیاسی لازم را برای اعلام توافق بگیرند.

وی افزود: «اگر طرف‌های غربی تصور می‌کنند می‌توانند با فشارهای سیاسی و فضاسازی روانی و تبلیغی امتیازات بیشتری در مذاکرات دریافت کنند، قطعا سخت در اشتباهند. در هر توافقی تأمین منافع ملت ایران برای ما یک اصل غیر قابل عدول است.»

پیش از آن هم «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران گفته بود: «تاکید کردیم ما مذاکره برای مذاکره نکردیم و ماه‌ها مذاکره برای رسیدن به نتیجه مدنظر ما بود. پنجره رسیدن به توافق از سوی ایران همیشه باز نخواهد بود. این پنجره امروز باز است و اگر طرف‌‌های مقابل به ویژه آمریکا دست از ریاکاری برندارند و واقع بینانه برخورد نکنند، معلوم نیست پنجره‌ای که امروز باز است فردا باز بماند.»

پایان پیام/.

Categories:

No Responses

دیدگاهتان را بنویسید